نکات مهم برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی
در راستای عملی ساختن اهداف بازاریابی محتوا که بیش از قبل مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفته است و همچنین در سئوی سایت شما نیز تاثیرگذار است، باید در نظر داشته باشیم
در راستای عملی ساختن اهداف بازاریابی محتوا که بیش از قبل مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفته است و همچنین در سئوی سایت شما نیز تاثیرگذار است، باید در نظر داشته باشیم
در عصر امروز تبلیغات دیگر به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای محدود نمیشود. اکنون و در دنیای امروز روشهای نوینی برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد که نگاهی به این روشهای مدرن در ایجاد دیدی گسترده نسبت به این مقوله میتواند بسیار مفید باشد و ایدههای کارآمدی را در ذهن فعالان این حوزه ایجاد کند.
از مزایای این سبک درآمد اینترنتی میتوان به: دسترسی به کانالهای متعدد درآمدی، عدم نیاز به تأمین و لجستیک کالا، نرخ رشد مناسب ، قابل راهاندازی با سرمایه متوسط به بالا، خطرپذیری پائین، تنوع خدمات قابل ارائه با پتانسیل بالا و.. در ایران آمار دقیق درآمد برندها در حوزههای مختلف منتشر نمیشود چون به نوعی خط قرمز و حریم خصوصی آنها تلقی میگردد! فقط در یک نمونه محمدی مدیر دیجی کالا در یک رویداد رسمی خبر از فروش روزانه ۲۰۰۰ قلم کالا به ارزش متوسط هر قلم ۶۰۰ هزار تومان از این سایت داد. با یک حساب سر انگشتی به رقم گردش مالی یک میلیارد و دویست میلیون تومان در هر ۲۴ ساعت این فروشگاه اینترنتی میرسیم. همین انگیزه برای راهاندازی یک کسبوکار اینترنتی کافی است. با این حال بر اساس ترکیب شاخصهایی مانند تعداد مخاطب، آمار بازید، محبوبیت برند و ارزش کلی خدمات، سعی میکنیم به یک جمعبندی کلی در مورد پردرآمدترین سایتها و گروههای کسبوکار در اینترنت ایران بپردازیم. گروه اول: سایتهای خبری و اطلاع رسانی سایتهای خبری و اطلاعرسانی در زمره پرمخاطبترین سایتهای فارسی به شمار میآیند. تغییر ذائقه کاربران به دریافت اخبار در لحظه، از رسانههای کوچکتر نسبت به رسانههای بزرگ مثل رادیو، تلوزیون و روزنامه، قابلیت جستجو و مراجعه سریع به خبرهای تخصصی در وب و.. را میتوان اصلیترین دلیل این امر برشمرد. بنابراین به خوبی میتوان تشخیص داد که این بخش پرطرفدار یکی از پردرآمدترین شاخههای کسبوکارهای فارسی است.
شبکه های اجتماعی به مکانی برای تبلیغات هم تبدیل شده اند اما کسانی در جذب مشتری ها در این شبکه ها موفق ترند که راه و روش جذب مشتری و تبلیغات درست را بدانند.
برای کارآفرینان، استفاده از شبکههای اجتماعی، «گام بزرگ بعدی» محسوب میشود. شبکههای اجتماعی یک تب زودگذر نیست که اگر بود امروز میباید رنگ باخته بود.
فواید فعالیت در شبکههای اجتماعی چیست؟
فعالیت در شبکههای اجتماعی باعث میشود آگاهی نسبت به برند شما افزایش یابد. جدای از آنچه منتشر میکنید و به اطلاع مشتری میرسانید، شبکههای اجتماعی یک کانال دیگر برای رساندن پیام شما به مشتری است. خب، چه اهمیتی دارد؟ با استفاده از شبکههای اجتماعی میتوانید مشتریهای خود را تشخیص دهید. در هر خیابانی که از وب پیچیدند، تابلو و برند شما را خواهند دید.
این هفت ویژگی، مهارت نیستند؛ بعضیها عادتند؛ بعضی یک وضعیت ذهنیاند و بعضی دیگر، به سادگی چیزهایی هستند که شما باید به طور موثر از آنها استفاده کنید تا سازمانتان را بسازید.
من پیشنهاد میکنم که در هر یک از آنها به خودتان نمره بدهید؛ صادق باشید و از خودتان بپرسید که آیا واقعا این ویژگی را دارید؟ سپس بعد از مدتی از دانستن این هفت ویژگی، دوباره به خودتان نمره بدهید تا ببینید که پیشرفت داشتهاید یا نه، مهمترین نکته این است: هرچه این ویژگیها در شما پیشرفت کند، درآمد شما افزایش خواهد یافت.
کسی که این هفت مورد را داشته باشد، روی ریل قرار دارد؛ روی ریل قرار گرفتن به چه معنی است؟
دلیل اصلی همه این موارد، مفهومی است که ما آن را روی ریل بودن (getting over the line)مینامیم؛ وقتی واگنی روی ریل قرار دارد، فقط میتواند در یک مسیر و یک جهت حرکت کند و با صرف نیرویی کم این اتفاق میافتد. آیا تاکنون تلاش کردهاید کشوی یک میز را داخل ریل آن قرار دهید؟ در ابتدا کمی مشکل است؛ ولی به محض آن که چرخهای کناری، روی ریلش قرار گرفت، با فشار یک انگشت، کشو روی ریلش پیش میرود و سر جایش قرار میگیرد. قرار گرفتن یک نفر روی ریل، یعنی ذهنیتی که در آن بازگشتی نباشد. چنین افرادی، تعهدی به سختی صخره به تجارتشان و کمپانی دارند و از این تجارت خارج نخواهند شد؛ حتی اگر هر سختی و مشکلی که فکرش را بکنید پیش بیاید!
