بارها دوستان و همکاران بنده در مورد مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی در مقالات مختلف مطلب نوشتند و امروزه شاهد حضور بیش از پیش برندها و کسب و کارها در شبکه های اجتماعی هستیم .
اما با این وجود در برخی جلسات با مدیران و صاحبان کسب و کارها به این مورد برخورد کردم که آنها هنوز به اهمیت و مزایایی که شبکه های اجتماعی برایشان خواهد داشت به طور کامل واقف نیستند .
غالبا این مدیران زمانی که با پیشنهاد بنده برای سرمایه گذاری زمانی و ریالی و همچنین اختصاص یک نیروی انسانی به فعالیت در این شبکه ها به صورت منظم مواجه می شوند بعضا مقاومت می کنند .
به همین دلیل تصمیم گرفتم مطلبی در این خصوص بنویسم تا برای این دسته از دوستان عزیز توضیحاتی ارائه کنم .
بازاریابی شبکه های اجتماعی به زبان ساده چیست؟
بازاریابی شبکه های اجتماعی مثل سایر مفاهیم یک تعریف واحد و مشخص ندارد اما اگر بخوام تعریفی در اینجا ارائه بدم به نظرم تعریف زیر یکی از کاملترین تعاریف و در عین حال ساده ترین است :
بازاریابی شبکه های اجتماعی ، نوعی از بازاریابی اینترنتی است که در آن کسب و کارها و افراد با هدف برقراری ارتباط با مخاطبان و همچنین برندسازی در این شبکه ها حضور پیدا می کنند
بر طبق تعریف بالا می توان گفت بازاریابی شبکه های اجتماعی نوعی از بازاریابی است که تمرکز بر روی مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها اولویت دارد نه بر روی فروش مستقیم محصولات و خدمات .
در حقیقت بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ایجاد محتوایی استوار است که بتواند ضمن جلب توجه مخاطبان و علاقمندان آنها را به اشتراک گذاری محتوا و صدای برند شما با دوستانشان ترغیب کند .