بهترین راه های تبلیغ در اینترنت کدام است؟ بخش2
5- خبرنامه هاي تبليغاتي
خبرنامه هاي تبليغاتي، و يا تبليغ در خبرنامه هاي اينترنتي که از طريق پست الکترونيکي به نشاني هزاران مخاطب از قبل تعيين شده ارسال مي شود، يکي از راه هاي تبليغات در وب مي باشد. در اين نوع تبليغات الکترونيکي، آگهي دهنده مي تواند تبليغ خود را در داخل خبرنامه قرار دهد و نسبت به معرفي خود اقدام کند. اهميت اين نوع تبليغ به نسبت شيوه ها ديگر آن است که به دليل ارسال خبرنامه به طيف خاصي از مخاطبان که معمولا مخاطبان ثابت چنين خبرنامه هايي در وب هستند، شانس ديده شدن آگهي و کليلک خوردن، افزايش مي يابد. اما بايد توجه داشت که مخاطبان خبرنامه ها معمولا در يک بازه زماني خاص، ثابت هستند و آگهي دهنده براي افزايش مخاطب پذيري خود، بايد نسبت به طراحي مرتب و اثربخش آگهي خود در خبرنامه اقدام کند.
هر اندازه بتوانيد آگهي هاي خلاقانه و مبتني بر کارکرد خبرنامه هاي اينترنتي طراحي و توليد کنيد، شانس کليلک خوري! آگهي شما افزايش مي يابد. خبرنامه هاي اينترنتي موفقي که در وب فعال هستند را مي توانيد با جست وجو در موتورهاي وب پيدا کنيد. البته يکي از تهديدهاي بالقوه اي که خبرنامه هاي تبليغاتي را تهديد مي کند، اسپم شدن آن ها در صندوق پست الکترونيک کاربران مي باشد که بايد به اين موضوع نيز توجه کنيد. البته بعضي از خبرنامه ها، کنتوري را تعبيه مي کنند تا صحت ورود خبرنامه به صندوق الکترونيکي کاربران و نه فولدر اسپم مشخص شود و هر خبرنامه باز شده و مطالعه شده نيز مشخص شود. به هر حال، خبرنامه ها و آگهي دهندگان در اين مجموعه ها، قواعد بازي خود را دارند که بايد از آن ها آگاه باشيد.