اصول تنظیم متن یک پیام موثر

برای اینکه کمپین مؤثری طراحی کنید و محتوای پیام تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید، ابتدا باید هدف خود را از اجرای کمپین در ذهن مرور کنید و در ادامه، با توجه به هدف تعیین شده بر متن و محتوای پیام خود تمرکز کنید. ذکر این نکته در اینجا ضروری است که تنظیم محتوا در یک کمپین اساسا به گونه ای انجام می شود که یکی از اهداف زیر را دنبال کند:


هوشیاری و آگاهی :

عموما برای هوشیار نگاه داشتن ذهن مشتریان و مخاطبان توسط برند های شناخته شده طراحی می شود. در این گونه پیام ها اصراری بر معرفی محصول و یا خدمت وجود ندارد، بلکه هدف اصلی تقویت جایگاه یک نام تجاری در ذهن مخاطبان است.

نام تجاری (برند) :

برای ارتباط دادن بین یک برند و محصولات و خدماتی که ارائه می کند مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از پیام ها اغلب توسط شرکت های تازه تاسیس شد و یا در حال رشد استفاده می شود و در آن با ذکر مختصر محصولات و خدمات خود، مخاطب را به تماس، بازدید از سایت و حتی بازدید حضوری دعوت می کنند.

سرنخ های بازار :

هدف از این محتوای کمپین کسب اطلاعاتی از مخاطبان بالقوه است که راه شرکت ها را برای اجرای کمپین های بازاریابی مستقیم هموار می کند تا بتوانند از طریق این مخاطبان وارد بازار شوند. معمولا شرکت ها برای موفقیت در جمع آوری اطلاعات مورد نظر، مشوق هایی را در مقابل اطلاعات دریافتی برای مخاطبان خود منظور می کنند. در گذشته لیست اطلاعات مشتریان با رونق زیادی خرید و فروش می شد، اما امروزه شرکت ها ترجیح می دهند لیست مشتریان را خودشان تامین کنند.

وفاداری :

با این هدف از سوی کمپین های تبلیغاتی دنبال می شود که مشتریان فعلی و بالقوه را به استفاده ی مکرر از محصولات و خدمات شرکت ترغیب کند و در مقابل این وفاداری، با مشوق های گوناگونی نظیر خدمات ویژه و تخفیف، فرایند خرید را حمایت می کند.

• شما برای کدامیک از اهداف فوق دست به طراحی کمپین و تنظیم محتوای آن زده اید؟