بهترین راه های تبلیغ در اینترنت کدام است؟
تحليل ترافيک يک سايت نتايج مطلوبي براي وب مسترهاي پايگاه هاي اينترنت ارائه مي کند که منجر به ارتقاي ديد و رويکرد آن ها نسبت به ادامه فعاليت هاي اطلاع رساني الکترونيکي آنان مي گردد.
برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای "کار آفرینی دیجیتالی"، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند. هم چنین در بخش "کار آفرینی دیجیتالی"، آخرین تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در قالب گزارش جامعی در 5 شنبه هر هفته تحت عنوان "گزارش هفتگی از وضعیت ICT ایران" مورد بررسی و اشاره قرار می گیرد. پس هر هفته با ما همراه باشید با مطالب خواندنی درباره تحولات ICT در ایران و سایر نقاط جهان.

همان طور که شاید تا کنون خواننده سلسله مطالب راه حل هایی برای وب مسترها بوده باشید، ما در بخش اول این مقالات، درباره اهمیت نوشتن چشم انداز و تبیین ماموریت سازمانی برای یک سایت خوب صحبت کردیم. یعنی اشاره کردیم که هر سایت موفق باید چشم اندازه و برنامه داشته باشد. در بخش دوم، به اهمیت چند زبانه بودن و توجه به نیازهای مشتریان سایت مطالبی ارائه شد. در بخش سوم، بیش از 30 نکته کاربردی درباره اصول تولید محتوا و شیوه های تعامل پرتال ها با مخاطبان مختلف خود مورد بررسی قرار گرفت. در بخش چهارم، نگاه خلاقانه و نوآورانه در کسب و کار دیجیتالی اشاره شد و مثال هایی عنوان کردیم. در بخش پنجم، از مکتب جف بزوس، موسس آمازون دات کام، تجربه های مفیدی را در اختیار خوانندگان عزیز قرار دادیم که کسب و کاری در این سطح، چه رویکرد و موفقیت هایی را تجربه کرده است. مطالب بخش ششم و هفتم، به ترتیب درباره اصول موفقیت در کسب و کار سایت علی بابا و گوگل بود که در آن، موفقیت های دیجیتالی این سایت های عظیم را با نکاتی که در 5 بخش قبلی فرا گرفته بودیم، تحلیل اجمالی کردیم. دربخش هشتم به موضوع اصول نام گذاری پرتال و مسائل مرتبط با آن ها اشاره خواهیم کرد. بخش نهم را به موضوع تبلیغات در اینترنت و فرصت ها و قابلیت های مختلف آن اختصاص داده ایم که به نظر می رسد یک مبحث مورد غفلت قرار گرفته شده توسط وب مسترهای محترم می باشد.

براي تبليغ موثر و فراگير خدمات و محصولات خود در اينترنت، مي بايست در مورد ترافيک سايت اطلاعات خوبي داشته باشيم. برخي از تارگاه هايي که براي تبليغ انتخاب مي کنيد، در مورد شمار بيننده خود اطلاعاتي اعلام مي کنند که تحليل درست آن ها، شما را به انجام تبليغ در سايت مورد نظر متقاعد يا از انجام آن، منصرف مي کند. در ادامه اين بخش، روش هايي در تبليغ در اينترنت معرفي مي شود. نا گفته ييدا ست که يکي از روش هاي موفقيت پرتال هاي اينترنت که قابليت هاي طراحي پرتال نيز در آن تاثير غير مستقيم دارد، معرفي و تبليغ آنلاين است. براي تبليغات آنلاين، ترافيک سايت از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. ترافيک سايت، تعداد بيننده يک سايت را نشان مي دهد.
هر اندازه يک سايت از بيننده بيش تري برخوردار باشد، محبوبيت آن براي کاربران اينترنت بيش تر است. سايتي که بيننده بيش تر داشته باشد، بيش تر مورد بازديد کاربران قرار مي گيرد و معمولا اين سايت ها، از حجم آگهي هاي آنلاين زيادي برخوردار هستند. در اين سعي و مقاله، به دلايل تحليل ترافيک يک سايت پرداخته مي شود و پايگاه هاي وب فارسي جهت تحليل ترافيک سايت معرفي مي شود.تبلیغات در اینترنت، بخش غیر قابل انکاری در آمد هنگفت فعالان کسب و کار اینترنتی و حتی کارآفرینان دیجیتال را شامل می شود.
تبلیغات در وب، یکی از برگ های برنده فعالان کسب و کار دیجیتالی به شمار می رود و برد و موفقیت بالایی برای آگهی دهنده به همراه می آورد. تفاوت تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی، در سهولت و برد بالای آن می باشد که می تواند ظرف چند ثانیه، میلیون ها نفر را در سراسرجهان با مفهوم و مساله ای آشنا و ترغیب کند. امری که برای تبلیغات سنتی هیچ گاه قابل تصور نبوده است. تبلیغات اینترنتی را باید بیش از قبل بها داد و به اهمیت اثربخش آن بهتر آگاه بود.
دلايل تحليل ترافيک سايت
تحليل ترافيک يک سايت نتايج مطلوبي براي وب مسترهاي پايگاه هاي اينترنت ارائه مي کند که منجر به ارتقاي ديد و رويکرد آن ها نسبت به ادامه فعاليت هاي اطلاع رساني الکترونيکي آنان مي گردد. وقتي بتوانيد تحليل درستي از ترافيک صفحات وب سايت خود بکنيد، قطعا مخاطب شناسي شما منطقي تر و رفتار سازماني الکترونيکي مفيدي را در پي خواهيد گرفت. نزديک شدن به هدف و تنظيم مجدد هدف Goal Re-setting از جمله مواردي است که تحليل ترافيک سايت براي ما به ارمغان مي آورد و بايد به آن توجه زيادي معطوف داشت. براي اين که چرا بايد يک سايت را تحليل آماري کنيم، دلايل دهگانه ذيل الذکر، ارائه مي شود :
1- شناسايي رفتار الکترونيکي کاربران در سايت
2- شناسايي استراتژيهايي که بهتر جواب داده اند.
3- تحليل رفتار کنوني براي پي ريزي استراتژيهاي بعدي سايت
4- شناسايي پر مخاطب ترين بخش هاي سايت
5- آگاهي از روش هاي اتصال به سايت و نرم افزارهاي استفاده شده کاربران براي ورود به سايت
6- از چه کشورهايي بيننده داشته است ؟
7- کدام صفحات سايت بيش تر مورد بازديد قرار گرفته است ؟
8- چه نرم افزار هايي براي ورود به سايت ما از طريق کاربران استفاده شده است ؟
9- چه زمان هايي در روز بيش ترين مراجعه به سايت ما بوده است ؟
10- به طور روزانه، ماهانه و سالانه ف چه تعداد بار سايت ما مورد بازديد قرار گرفته است ؟

نرم افزارهاي رايگان اطلاع از ترافيک سايت
بسياري از سرورهايي که خدمات هاستينگ (اجاره فضاي سايت ) را مي دهند، نرم افزار اطلاع از تعداد بيننده سايت يا کنتور را به شما مي دهند. اما اگر اعتقادي به نرم افزارهاي اين سرورها نداريد از سايت هاي زير استفاده کنيد. قبلا يادآوري مي کنيم، که براي استفاده از کنتور هاي سايت هاي زير به مطالب زير دقت کنيد :
1- سورسي را که سايت ارائه دهنده کنتور به شما مي دهد تا در سايت خود قرار دهيد، به درستي در ايندکس سايت قرار دهيد
2- مطمئن باشيد که آرم سايت ارائه دهنده کنتور رايگان، در سايت شما نمايش داده مي شود
3- احتمالا اين سرويس هاي رايگان بعد از مدتي پولي مي شود. به اين مورد توجه کنيد
4- کنتوري که در سايت شما وجود دارد، براي همگان قابل رويت است.
5- تمام جزئياتي که شما از طريق کنتور سايت مشاهده مي کنيد، براي ديگر کاربران نيز قابل ديدن است.
+ نوشته شده در ۱۳۹۵/۰۱/۲۸ ساعت توسط سمیرا کریمی
|