شروع یئو محلی برای فروش بیشتر

سئو محلی چیست ؟
آیا شما پزشک یا یک رستوران دارید یا همینطور یک فروشنده محلی هستید ؟ پس می دانید که اولین و شاید برای برخی از کسب کار های آخرین مشتری از محل زندگی شما هست و نه از جاهای دیگر پس شما نیاز دارید افرادی که در شهر شما هستند به بهترین حالت ممکن شما را در جستجو ها پیدا کنند اینجاست که می توانیم تعریف دقیقی به عنوان سئو محلی به شما ارائه بدهیم که می شود ( بهینه سازی کسب کار برای محل زندگی یا یک منطقه فروش ).
نتایج اورگانیک در جستجوگر ها یا 7 مکان برای نمایش جستجو محلی
قبل از اینکه در این مورد صحبت کنیم باید به مدیران سایت هایی که نمی دونند جستجوی اورگیناک چی هست یک توضیح کوچیک بدیم که جستجو Organic همان جستجو ها و ترافیک جستجو هر وب سایت داخل جستجوگر ها هست به صورت واقعی در جستجو و صفحات وجود دارند و کاربر از آن ها وارد وب سایت می شود.
همانطور که می بنید جستجو های اورگانیک یا عالی همان جستجو هایی هستند که در سرتاسر وب نمایش داده می شوند ولی جستجو های محلی در همان مکانی قرار دارند که باید باشند و گوگل نیز تصمیم بر این گرفته بر اساس آیپی های شما و همینطور جستجو های مکانی شما به راحتی بهترین عناصر را به شما نشان بدهد که خودش یک امکان ویژه هست انگار رفتید یک تبلیغات در گوگل اد وردز خریدید. توجه داشته باشید وب سایت هایی مثل Yelp خیلی کمک کننده هستند که متاسفانه این وب سایت ها برای ایران خدماتی را در دست ندارند تا بتوانیم به واسطه این جستجو ها به بهترین حالت ممکن راه پیدا کنیم.
نکته ای که در این بازه خیلی جالب هست به شما اشاره کنیم این هست که خیلی از وب سایت ها می توانند در هر دو جستجو مشخص شده در عکس بالا باشند و این جستجو ها نیز بسیار کمک خواهند کرد به بهترین جایی که امکان دارد برسید ولی خوب باید کامل توجه کنید که امکان دارد شما در جستجو عالی نتوانید به همین سادگی ها به جستجو های اول برسید پس زمان این هست که شانس خود را بر جستجوی محلی نیز امتحان کنید که خودش ارزش بالایی دارد.
چرا جستجوی محلی را شروع نمی کنید ؟
خیلی برای من جالب هست که در مکانی که زندگی می کنم خیلی از کسب کار ها برای بهتر شدن این کارا را انجام نمی دهند در صورتی که کل مراحل انجام این پروسه ۵ دقیقه هست در واقع کاملا رایگان بوده و وب سایت ها می توانند در بهترین شرایط وب سایت خود را بهینه سازی کنند و در جستجو های محلی قرار بدهند گاهاه امکانت دیگری نیز از جمله schema نیز می تواند قدرت شما را چندین برابر جلوه دهد.
شروع تنظیمات برای فعال سازی سئو و همینطور جستجوی محلی
اولین قدم شما در این بازه این هست که به وب سایت Google.com/business بروید و شماره خود را وارد کنید متاسفانه فعلنه برای ایران خدمات ندارد و برخی از موارد آن نیز ایران را تحریم کرده است که نمی توانیم از امکانات ارزشمند آن استفاده کنیم ولی خوب هنوز نقشه گوگل را از دست ندادیم و می توانیم در نقشه گوگل بیاییم مثل گذشته وب سایت و همینطور دفاتر فروش خود را مشخص کنیم .
خوب وقتی تلفن خود را وارد کردیم باید مشخص کنیم که در چه مکان هایی قرار داریم به عنوان مثال یک پزشک دندان در شهر امل و همینطور تهران کار می کند و اینجاست که می تواند دفاتر مرکز خود را وارد کرده و بعد از آن اطلاعات خودش را چک کند به تصویر زیر توجه کنید
شما به سادگی با جستجوی نام مستعار توانستید در شهر مورد نظر خودتون کسب کار را فراوخوانی کنید ولی گوگل فقط به همین مورد راضی نبوده و شما حتی می تونید با وارد کردن شماره مورد نظر نیز ادرس و محل دقیق را به دست بیاورید فقط با کمی تغییر در نام مستعار
شاید فکر کنید این نکته شماره تلفن برای شما مشکل ساز باشد ولی شما اشتباه فکر می کنید این مورد بسیار برای شما کاربردی خواهند ماند چون خیلی از جستجو های انجام شده بر اساس اسم دقیق نیستند و ممکن هست اسم کسب کار شما نیز یا خودتان پیدا نشود ولی با یک شماره یک پارامتر اضافه می توانید جستجوی بهتری را برای کاربران فراهم سازید
راهنما برای ثبت کسب کار در جستجوگر گوگل و نقشه گوگل :
۱. در اولین قدم به Google.com/business مراجعه کنید
۲. گزینه “Get On Google” را بفشارید
۳. وارد شوید یا یک اکانت بسازید
۴. نوع کسب کار و همینطور اسم کسب کار را باید انتخاب نید
۵. اگر کسب کار شما وجود ندارد پس اون رو اضافه کنید گوگل این قابلیت را برای شما فراهم نمونده
۶ . پر کردن کسب کار شما
۷. کد های ارسالی و ثبت محل کسب کار شما و تاییده از طرف گوگل
پر کردن پروفایل کاربری خود در گوگل پلاس
سیستم های گوگل بسیار به خودشان علاقه دارند و این علاقه شما را مجاب می کند برای دریافت امکانات کامل از این سیستم ها به همین منظور که شما یک قدم دیگر در جستجو محلی یا سئو محلی جلو بروید , پروفایل های خود و اطلاعات خود را تازه سازی کنید یا اضافه کنید. توجه کنید این پر کردن اطلاعات به شما کمک می کند تا به مشتریان خود اطلاعات بیشتر و بهتری بدهید و اعتماد سازی را چندین برابر کنید به همین منظور چند راهنما برای اضافه کردن اطلاعات برای شما فراهم ردیم که امید واریم انجام بدهید.
۱. اضافه کردن یک تصویر چشم نواز برای جذب بیشتر کاربران
۲. قسمت ساعت و همینطور زمان بازگشایی محل کسب و کار شما یکی از بهترین امکاناتی هست که گوگل به شما می دهد چون خیلی از افراد قبل از مراجعه به دنبال چنین امکاناتی هستند و واقعا به ان هم نیاز دارند
۳. کلمات کلیدی خود را قرار بدهید ولی یادتان باشد اینجا به هیچ عنوان جای تکرار نیست و شدیدا با شما برخورد خواهد شد
به شما تبریک می گویم دیگر به صورت رسمی گوگل می داند شما وارد دایرکتوری کسب کارش شده اید حالا شما باید یک سری از موارد کوچک را برای وب سایت خود فراهم کنید تا در این راه موفقیت بیشتر و بهتری را کسب کنید
۱. دریافت بازخورد و همینطور تقدیر از خود
شما باید در وب سایت خود یا شبکه های اجتماعی کاربران را دعوت کنید که به شما رای بدهند و همینطور کسب کار شما را نقد کنند و رتبه بدهند این مورد بسیار برای شما ضروری می باشد مخصوصا وقتی رقیبی داشته باشید
۲. کلمات کلیدی وب سایت و فعالیت خود در شبکه های مخصوص به خود را کنترل کنید
شاید از جمله بالا متوجه این موضوع شدید که دیگر بهتر هست در محل کار خود در جستجو ها باشید تا اینکه در جستجو جهانی باشید وقتی برای شما نفع ندارد پس تیتر های مطالب و همینطور فعالیت های خود را بیشتر به کلمات کلیدی و انالیز موقعیت مکانی خود سوق بدهید و همگام کنید
همین موارد کوچیک و خیلی از موارد دیگر که سعی می کنیم در مقالات دیگر به آن اشاره کنیم می تواند در موفقیت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. و همینطور در نظر داشته باشید تقدیر نامه ها مثل یک لیست گوگل هستند پس حتما قبل از هکاری چک کنید که کسب کار شما در آن ذخیره شده است یا خیر .
نکته : برخی از سیستم های کلیدی که فعلنه برای کشور ایران کاربردی ندارد نیز می تواند به شما کمک کند البته این سیستم ها پولی هستند و همینطور علاوه بر کار هایی که در گوگل بیزنس به صورت دستی انجام می دهید را می کنند به شما مشاوره می دهند و همینطور امار دقیقی را نیز مطرح می کنند
بهترین سرویس های حال حاظر : Bright Local White Spark Yext Moz Local را می توان نام برد
اضافه کردن آدرس محل کار در وب سایت = با پیشرفت سریع در جستجو محلی
خیلی از وب سایت وقتی بهشون سر می زنیم باید خیلی بگردیم تا محل خود شرکت را پیدا کنیم یا شماره تماس و ... شاید برای خود ما هم جالب باشد که در کسب و کار خودمان خیلی فراموش می کنیم علاوه بر راه های ارتباطی راه تماس نیز قرار بدهیم این موارد تاثیر بسیار بدی روی وب سایت ها دارد
محل های قرار گیری ادرس ها یا محل کسب کار می تواند :
۱. در تگ h1 قرار بگیرد
۲. می تواند در تیتر ها قرار بگیرد
۳. می تواند در موضوعات و مطالب وب سایت قرار بگیرد
توجه : سعی نکنید در این کار زیاده روی کنید ما فقط در هر وب سایت یک سیگنال نیاز داریم نه تکرار بیش از حد که باعث می شود جستجوگر ها نیز علاقه مندی خود را نسبت به ما تغییر بدهند