6 درس بازاریابی ویروسی از چالش آب یخ
شاید دوستان شما نیز وارد این چالش شده باشند و عکس ها و فیلم های آنها را دیده باشید و حتی شما را نیز به چالش کشیده باشند…همچین پدیده ای، از رویاهای بازاریابان است : محصولی را چنین ویروسی در بین مصرف کنندگان پخش کنند و از همه مهمتر در مدت زمان کمتر از 2 ماه !
اصول چالش آب یخ چنین است : دوست که به چالش کشیده شده، باید در عرض 24 ساعت به سازمان ALS کمک کند واگرنه باید یک سطل آب یخ بر روی سرش بریزد و با این کار دوستان دیگرش را نیز به این چالش دعوت کند. اینچنین میشود که شما نیز احتمال دارد به چالش کشیده شده باشید.
اما چطور چنین پدیده ای (چالش آب یخ) چنین فراگیر شد؟ فراگیر به معنی واقعی کلمه، یعنی زمانی که بیل گیتسثروتمند ترین مرد جهان سطل آب یخی را بر روی سرش میریزد و فیلم آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارد. از طرفی دیگر، کریس کریتی شهردار نیوجرسی نیز با ریختن سطل آب یخی بر روی سرش تبدیل به اولین سیاستمدار به چالش کشیده شده میشود.
استارتاپی ها ،بازاریابان و کارآفرینان جوان میتوانند از پدیده آب یخ، درس های زیادی بگیرند تا محصول و برندشان را جهانی کنند. شما در این مقاله 6 روش برای طراحی چنین تبلیغات جهانی و کمپین های تبلیغاتی خواهید خواند که میتوانید برای کسب و کار و محصول خود نیز استفاده کنید :
چطور رقابت های جهانی مانند چالش آب یخ بسازیم؟
6 درس بازاریابی ویروسی از چالش آب یخ
1. هدف یا دلیل را مشخص کنید
هدف چالش آب یخ انتشار آگاهی و درخواست کمک مالی برای انجام تحقیقات ALS است که در این زمینه موفق نیز بوده است. هدف بسیار ساده و قابل فهم است و چالش طراحی شده (ریختن آب یخ روی فرد) نیاز به تلاش زیادی نیز ندارد ؛شخص به چالش کشیده یا کمک مالی پرداخت میکند و یا سطل آب یخی بر روی سرش میریزد. یا هردو. همین.
امروزه ،مشتریان، ساده سازی و پیام مستقیم را بیشتر ترجیح میدهند.
مشتریان امروزی که مخصوصا در شبکه های اجتماعی فعالند، توجهی به متون بلند و بالای قدیمی نمیکنند تا پیام اصلی آنرا درک کنند. اگر بازاریاب هستید، ساده سازی بهترین دوست شماست.