مدیریت کسب و کار اینترنتی ، آموزش کسب و کار اینترنتی
 
 
در پروسه جذب مشتریان احتمالی، تبلیغات عنصری است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و می توان گفت پایه اصلی فعالیتها در جذب مخاطبان خدمات یا محصولات یک بیزینس، همین تبلیغات است. در کسب و کارهای اینترنتی نیز اصل همین است اما با یک تفاوت شگرف: می توان در کسب و کارهای اینترنتی هزینه تبلیغات را تا صفر کاهش داد. در این مقاله درباره یکی از شیوه های تبلیغات اینترنتی صحبت خواهیم کرد که ۱۰۰% رایگان است. این مورد شاید یکی از محبوب ترین اما در عین حال ناشناخته ترین روشهای تبلیغات اینترنتی باشد.
 
 
تبلیغ رایگان در اینترنت
 
بدون شک اینکه برای تبلیغات هیچ هزینه ای نپردازیم، مطلوب تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است اما سئوال اینجاست که آیا هر نوع تبلیغ رایگان در اینترنت ارزش وقت گذاشتن دارد؟ هدف از تبلیغات اینترنتی چیزی جز جذب بازدید کنندگان واقعی به سایت و افزایش بازدیدها و در نهایت حصول سود نیست پس می توان اینگونه گفت که تبلیغ اینترنتی موفق و مناسب تبلیغی است که بتواند بازدید کنندگان را به ورود به سایت شما ترغیب نماید.
لفظ تبلیغات رایگان، یکی از پرکاربردترین کلمات در سایتهای گوناگون است که همگی خود را بهترین گزینه برای استراتژیهای تبلیغاتی وبمستر می دانند اما آیا واقعاً همه آنها به اندازه ادعاهایشان مفید هستند و آیا ارسال آگهی در این سایتها ارزش دارد؟ سایتهای تبلیغاتی بسیاری در وب فارسی متولد شده اند که همگی مدعی افزایش بازدید سایت یا وبلاگ شما هستند و باشعارهایی مثل آگهی ۷ستاره رایگان، هر وبمستری را برای ثبت آگهی در دایرکتوریهای خود اغوا می نمایند. در ادامه با انواع سایتهای تبلیغاتی و کلاً روش تبلیغات اینترنتی رایگان از طریق درج آگهی در سایتهای تبلیغاتیبیشتر آشنا می شویم.
 
سایتهای آگهی رایگان
 
سایت آگهی رایگان یکی از ایده های محبوب عزیزانی است که قصد کسب درآمد از طریق اینترنت را دارند. برای اثبات این ادعا بد نیست نگاهی به تعداد سایتهای تبلیغات رایگان بیاندازید. تمام زحمتش هم جستجوی عبارتهایی مثل “تبلیغات اینترنتی، تبلیغات اینترنتی رایگان و …” است سپس به تعداد این نتایج دقت کنید. به یاد دارم که یکبار ۱۰ صفحه از این نتایج را چک کردم. چیزی که می دیدم خیلی جالب بود. سایتهایی که از صفحه سوم گوگل به بعد قرار داشتند، تقریباً همگی دارای یک استراتژی مشابه بودند: آگهی رایگان ۷ ستاره! و وقتی به آگهی های این سایتها دقت میکردیم مواردی جالب به چشم می خوردند: آگهی های مشابه، ارسال کننده اکثر این آگهی ها یک نفر بود، تعداد بازدید از آگهی به ندرت به ۱۰۰ یا ۲۰۰ می رسید و … . اینها مواردی هستند که نوپا بودن یک سایت تبلیغاتی را محرز می کنند و البته تا حدودی می توان به رنک بالای الکسا هم اشاره کرد (به دلیل کم طرفدار بودن الکسا در ایران، زیاد روی این قضیه نمیتوان مانور داد). با این شرایط انتخاب سایتهای تبلیغات اینترنتی رایگان مناسب قدری دشوار می شود.
 
مجموع جملات بالا این مفهوم را می رساند که توجه به سایتهای آگهی رایگان امری است اجتناب ناپذیر و مفید اما با شرایطی خاص و تحت هر شرایطی. از شما دعوت میکنم تا مقاله بعدی را برای آشنایی با برترین سایتهای درج آگهی رایگان اینترنتی مطالعه نمایید.
 
 
ویژگیهای سایتهای آگهی اینترنتی مناسب
 
طبعاً این ویژگیها برای هر کسی حائز اهمیت است چرا که هر تبلیغ کننده ای به دنبال تحصیل بهترین نتیجه از تبلیغات اینترنتیش که همانا افزایش بازدید سایت یا وبلاگش و همچنین افزایش سودش است، می باشد. این ویژگیها را پس از بررسی سایتهای گوناگون، حدود ۱۰۰ سایت، به ترتیب زیر لیست می کنم:
 
دسته بندی مناسب آگهی ها: از این نظر جای هیچ صحبتی باقی نمی ماند.
 
ساختار URL ها: ساختار url ها هرچه خواناتر باشند، و بهتردسته بندی ها را نمایش دهند، سایت قطعاً موفق تر خواهد بود.
سطح navigation در سایت: منظور سطح دشواری حرکت در سایت است. باید سایت طوری باشد که کاربر آن بتواند به آسانی به دسته بندیهای مختلف آگهی ها، دسترسی داشته باشد.
پشتیبانی: مسلماً هیچ سایتی بدون پشتیبانی دوام نخواهد داشت. سایتهای تبلیغات اینترنتی از بخشهایی هستند که نیاز به تیم پشتیبانی قوی برنامه نویسی و راهنمایی کاربران دارند. بسیاری از سایتها هرگز به ایمیلهای کاربران پاسخ نمیدهند و برای تأیید آگهی بعضاً باید ۳ روز یا حتی بیشتر، زمان صرف کنیم.
استفاده از تگ توصیف: تگ توصیف اهمیت زیادی در بهبود رتبه صفحه در نتایج جستو دارد. استفاده از این تگ در ساختار آگهی بر ارزش آن می افزاید.
امکان درج لینک: این مورد را به تنهایی یک مزیت بزرگ میدانم. چرا که می تواند کاربر بازدید کننده آگهی را مستقیماً به سایت شما رهنمون سازد.
۱۴ سایت برتر
این لیست که از بین بیش از ۱۰۰ سایت گلچین شده است، می تواند بهترین راهنمای شما در انجام تبلیغات رایگان اینترنتی در سایتهای درج آگهی باشد (سایتهای آگهی طبقه بندی شده).
 
ایران تجارت
ایفروش
دو ایستگاه
ویستا
نیازپرداز
نوین تبلیغ
آگهی پست
توکان
یارنو
ایستگاه
آگهی ساز
نیازمندیها
آگهی ۲۴
لوکوپوک
 
 
نکات قابل توجه در زمان درج آگهی در این سایتها
 
عضویت در تمام این سایتها رایگان است و پس از ورود به سایت باید به دنبال دکمه یا لینکی به نام “عضویت” یا “ثبت نام” بگردید.
سعی کنید لینکی را اعلام کنید که در آن آدرس ایمیل و نام بازدید کننده سایتتان را جمع آوری می کنید یعنی لینک صفحه ای که برای ثبت ایمیل کاربران سایت خود در نظر گرفته اید.
سعی کنید آگهی کوتاه و جذاب باشد. البته منظور من از کوتاه این نیست که دو یا سه خط باشد که منظورم این است که زیاده گویی در کار نیاید.
آگهی خود را در دسته بندی کاملاً مربوط درج کنید.
در فواصل زمانی منظم پس از ارسال آگهی، به سایت بازگردید و آگهی خود را بروز نمایید.
عنوان آگهی را با کلمات کلیدی مربوط به موضوع آگهی انتخاب کنید و همچنین در متن آگهی از کلمات کلیدی استفاده کنید.
 
با توجه به نکات فوق نسبت به بازاریابی اینترنتی و افزایش ترافیک سایت خود اقدام نمایید تا شاهد پیشرفت بیزینس آنلاینتان باشید.
 
 
منبع : سایت 84edu